%d7%91%d7%a8%d7%90%d7%95%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%92%d7%95
לחץ על הקישורים לצפייה:
במכתב תודה   –   ללפני תהליך מיתוג   –  לסיום פרוייקט   –  להדמיות

חברת בר-און. יזמות נדל"ן יצירתית. בית גאון, תל אביב
מאז ראשית דרכה, יזמה ובנתה חברת בר-און מאות דירות בארץ, ונטלה חלק בפרויקטים של נדל"ן בעולם.
חברת בר-און חברה יציבה ואמינה הודות לחוסן הפיננסי שלה. מיכאל בר-און, מהנדס בניין, הפך את התחום שתמיד סיקרן אותו בילדותו למקצוע ואף לחברה גדולה ומצליחה. אך מה שהביא הצלחה בעבר לא בהכרח מביא הצלחה בעתיד.
כשהגעתי לראשונה לחברת בראון לא תארתי לעצמי שחברה שמוכרת דירות לאדם פרטי נמצאת במשרדים שלא משדרים אווירה חמימה. הכרתי את מיכה בראון – איש לבבי ומקסים שלא חשב שזה כל כך נורא סביבת העבודה בה הוא מנהל את עסקיו. שזה לא נורא שאין שלט גדול על הבניין שהחברה שלו בנתה שאומר – "כאן נמצאת חברת בראון". אז היום לא רק שיש שלט ענק שכתוב "בראון – חברה לבניין" אלא, כתוב בגדול גם את כתובת אתר האינטרנט.

להתחיל תהליך של מיתוג מחודש בעסק זה לא תהליך קל. כי בני אדם מטבעם הם ייצורים שמרניים. הם אוהבים את מה שהם מכירים. הפסיכולוגים מסבירים לנו, כי שינוי פירושו התקדמות בזמן, מה שמזכיר לנו את היותנו בני תמותה. איננו רוצים להרגיש פחד ולפיכך אנחנו מתנגדים לשינוי. לכן הגיוני שככול שאנחנו צעירים יותר, כך אנו מוכנים לנסות משהו חדש, שכן המוות עוד נדמה לנו רחוק.

בחברת בראון ההצלחה הגדולה הייתה קודם כל בשינוי החשיבה של הבעלים של החברה, ששמע את המושג "מיתוג מחדש". אבל, לא ידע את המשמעות הגדולה ואת ההבנה, שמותגים יוצרים קשר רגשי עם הצרכן. משהו אישי, חם ואנושי. אמנות המיתוג היא יצירת אותו קשר רגשי. חברה אולי מאמינה שהיא הבעלים של המותג שלה, אך היא אינה הבעלים של הרגשות שהמותג מצליח לחולל.   מיכאל בראון סה"כ חשב שהשינוי בחברה – הוא בניית אתר. היום הוא יודע שאתר אינטרנט זה חלק מבניית המותג. האתר היה החלק האחרון בתהליך.
תהליך המיתוג לקח כמה חודשים הוא החל קודם כל בלהקשיב לעובדי החברה והבעלים, ניתוח פגישות שנעשו בין אנשי מכירות לקונה. מה הלקוחות של חברת בראון רוצים לראות, לשמוע, להרגיש. תהליך העבודה במשרדים. ואח"כ הגיע הביצוע – הצגת לוגו החברה, שילוט בכל הפרוייקטים שנבנו ע"י חברת בראון, שילוט בבניין המשרדים של חברת בראון, שינוי המשרדים של החברה מבחינה עיצובית והחדרת מסרים שיווקים בתוך המשרדים המשפיעים על תת המודע של הלקוח, משרדים שעיצבנו בכל פרוייקט שנבנה כרגע, הדמיות שנתנו ללקוח להרגיש איך הוא יושב בבית שלו – במשרד הביתי, במטבח, במרפסת המפוארת שלו… כתבנו טקסטים שיווקים, פולדרים, give away , מודעות עיתונות, כתבות עיתונות שיווקיות, באנרים באינטרנט, ניירת שיווקית…וכמובן שבסוף בסוף אתר אינטרנט הבנוי למטרה וליעד שהצבנו לעצמנו המלווה בתמונות שצילמנו ויצרנו ולא מעוד מאגר תמונות שכל חברה יכולה לרכוש.   התוצאה הייתה שבעסקה הראשונה שנעשתה בתהליך המיתוג מיכאל התקשר אלי ואמר לי "לינדה את חייבת לשמוע – סגרתי כרגע עסקה. אני לא מבין כאילו נפלה עלי מהשמיים" ואני חייכתי ואמרתי לו "מיכה זאת רק התחלה תצפה להמון עסקאות כאלו עכשיו – יש חוקי טבע תעשה תקבל – לא תעשה לא תקבל."

היו זריזים והגיבו במהרה למגמות העתיד – הישארו רלוונטיים. מותגים שאינם מתעדכנים בקלות יכולים ללכת לאיבוד. תחילה הם נעשים לא רלוונטיים, אחר כך שקופים, ולבסוף הם נעלמים.
עסק שלא מניב דבר מלבד כסף הוא עסק דל.
מותג הופך להיות יותר מאשר מכונה לעשיית כסף. הוא הופך להיות גורם משפיע על החברה, המשנה את חיי היומיום. www.baronltd.com
baronlinda1