מיתוג – כוחו השיווקי של המיתוג
מיתוג משנה גורל של חברה, מיתוג בונה תדמית עקבית ומקצועית.
לבנות מותג זה לטווח ארוך. בלי אופטימיות ואמונה אי אפשר להיכנס לתהליך מיתוג חדש.

פעולות מיתוגיות נכונות:
1. הבסיס הוא בהכרת הלקוח ואיסוף מידע.
לפעמים "הלקוח" הוא דמות מעורפלת.
כאשר סטיגמות, כוח הרגל או חוסר תשומת לב גורמים להתייחס אליו בצורה שטחית ולא מעמיקה.
השלב הראשון במיתוג הוא לבחון מיהו הלקוח ועל מה הוא חולם בלילה.
"להיכנס לו לתוך החיים" ולהבין את המוטיבציות הגלויות והנסתרות שלו. להבין על פי איזה פרמטרים, הוא בוחר מוצר מסוים על פני האחר.
רק אם נכיר היטב את הרגלי הצריכה של הלקוח, את צורת החיים שלו ואת מצב ורוחו, נצליח "לגעת בו".

2. הכרת המתחרים
יש לבחון מי הולך להיות לידכם על המדף.
איך המתחרה שלכם נראה, האם הוא גדול ובולט יותר, איך המוצר שלו מתפקד, מה
מה הוא מבטיח היום ולמה הוא מתחייב בעתיד, מהן היכולות העתידיות שלו,
אם אתם צרכים לשפר את המוצר או השירות שלך בעקבותיו.
ככל שנכיר את המתחרים יהיה יותר קל להציע מוצר או שירות ייחודי ומבודל.
3. טרנדים ומגמות עתידיות
חשוב להיחשף לטרנדים עולמיים. חשוב מאוד להפעיל את הדימיון, ולנסות להבין מה יהיו המגמות העתידיות של התחום בו אתם עוסקים.
כלומר, איך הציבור יקנה ויחיה בעוד 5 ו-10 שנים.
כשבונים מותג צריכים להיות עדכניים גם בעוד 5 שנים. לכן יש לבדוק לאן המגמות והרגלי הצריכה הולכים.
4. ה-DNA המותגי
יש לבחון מהן האסוציאציות שהמותג מעורר בקרב הלקוחות, ומה הערך שלו בעיניהם.
ערך מותג זה מחוייבות. כמו שאנחנו בני האדם בנויים ממחויבויות שונות כמו משפחה ובני זוג, כך גם מותגים.
5. אישיות מותג
לבחון איזו אישיות מותג אנחנו רוצים לשדר.
איך אנחנו נראים, איך אנחנו מדברים, איך אנחנו מתלבשים ומהי שפת הגוף שלנו.
לסגל לעצמנו אישיות.
הדרך שבה אתה מדבר קובעת את מערכת היחסים בין המותג לבין הצרכן, ויוצרת את האהדה רק בגלל שהלקוח בעדך או ההיפך – נרתע.
6. פיתוח שפה מותגית
תרגום כל העקרונות לצורות, לצבעים ולעולם של דימויים.
שפה מותגית בנויה על סיסטמתיות. בלעדיה נוצר בלגן.
חשוב ליצור שפה מותגית, שתעביר את אותה אמוציה ללקוח בכל ממשק עם המותג: מרמת כרטיס הביקור, האריזה, המנשר התדמיתי, ועד אתר האינטרנט של החברה. בניית מטריה רחבה שבה כל מרכיבי השפה ישדרו את אותה אמוציה.
ככל שאנחנו נחזור על אותו מסר, המותג מתחזק.
7. עיצוב והפקה
זהו השלב שבו בונים את הנראות.
כותבים טקסטים, מציירים צורות ומבצעים בפועל את ערכת השיווק.
לא כדאי לחסוך, אלא לעבוד רק עם ספקים מקצועיים.
תהליך אסטרטגי מבריק יכול להתרסק בגלל ביצוע מרושל או אפילו בינוני.
8. הטמעת המיתוג החדש
אחרי שבנינו את המיתוג, אפשר לאבד הכול אם לא דואגים שכל רובד בחברה, מהמנהלים הבכירים ועד אחרון העובדים, יבין את המותג, את ערכיו וידבר בשפה אחת. שלב ההטמעה הוא השלב שבו נדרשים להבין את המותג נכון ולהטמיע אותו נכון, גם אם הדבר כרוך בזמן ממושך.
לא אחת קורה, שחברות מחליפות משרדי פרסום ויח"צ וגורמות לטלטלה, מכיוון שיועצים שונים חושבים שונה. זה לא נכון. מיתוג הוא העוגן והמגן שיש להיצמד אליו.
9. נכסיות מותג
צריך לדעת להבדיל מהו נכס ומהו לא.
ישנם מותגים ישנים, מלאי אבק וחסרי סקס-אפיל, אבל עם שם מוכר.
במקרה כזה, לא מומלץ לשנות את השם, אלא להמשיך לשמור על הנכסיות שלו.

מדובר במותג ותיק מאוד, שנהנה אמנם ממוניטין טוב אך עם נראות ישנה ועייפה.

נושאים בדף זה : מיתוג, מיתוג חברות, מיתוג עסקי